Doormeten lichtschakelaar

Gestart door Arie480, 30-03-2020 17:13:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arie480

Beste,

Ik heb het vermoeden dat de lichtschakelaar van mijn 850 kapot is. De verlichting gaat niet aan (ook geen dimlicht en dashboard). Kan het zijn dat dit de relais is of echt de schakelaar en kan ik dat doormeten heeft er iemand een schema.


Menno3274

Ik weet de schema's niet, ik heb wel beide (wanneer kapot) liggen.

Citaat van: Arie480 op 30-03-2020 17:13:36
Beste,

Ik heb het vermoeden dat de lichtschakelaar van mijn 850 kapot is. De verlichting gaat niet aan (ook geen dimlicht en dashboard). Kan het zijn dat dit de relais is of echt de schakelaar en kan ik dat doormeten heeft er iemand een schema.



RoelNL

ik zou gewoon kijken of je zekering niet door is, verlichtingsrelais kan je altijd nog vervangen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

marc-850

Doen je richtingaanwijzers het dan ook niet?
Zou misschien ook aan je contactschakelaar kunnen liggen. Even 'rommelen' met de sleutel.
Bij moet ik die ook wel eens nét een fractie terugdraaien.

Arie480

Citaat van: marc-850 op 30-03-2020 17:47:33
Doen je richtingaanwijzers het dan ook niet?
Zou misschien ook aan je contactschakelaar kunnen liggen. Even 'rommelen' met de sleutel.
Bij moet ik die ook wel eens nét een fractie terugdraaien.

Potjandikkie,...Hij heeft even een behoorlijke tijd stil gestaan en heb er nog niet naar gekeken. Ik woon namelijk (Nog) op Vlieland. Ik stond namelijk bij de stalling en zag dat de lampen het niet deden. Wou al de garage bellen.
Even een snelle controle:ABS lampje brand wel, alle lampen zijn goed (ook achterlichten, remlichten en achteruit en koplampen. Als ik de knop indruk van de (noodverlichting) dan doen de knipperlichten het wel. Maar als ik de motor start dan heb ik geen: remlichten, koplampen, acherlichten en reargeren de knipperlichten niet op de schaklaar.

Ik zal het gaan proberen, goede tip !!!.

Arie480

Dat was hem,..sleutel stukje terug en alles sprong aan en ABS lampje ging uit. Mega mega bedankt, is het een bekend probleem van de 850.

marc-850

 :eusa_clap:

Ja hoor, bekend euvel. Als je er van af wil, kun je het beste het electrische gedeelte (antennering) van je contactslot vervangen.

Mooi dat het voor nu weer opgelost is.

Arie480

Ik kijk wel eens naar Robert DiY op youtube. Die heeft ook een how-to gemaakt met hoe die te vervangen. Weet je welk onderdeel nummer het is ?

haasje

Citaat van: marc-850 op 30-03-2020 19:16:37
:eusa_clap:

Ja hoor, bekend euvel. Als je er van af wil, kun je het beste het electrische gedeelte (antennering) van je contactslot vervangen.

Mooi dat het voor nu weer opgelost is.

dat zijn 2 totaal verschillende dingen.

je hebt het elektrisch gedeelte van je contactslot nodig, geen antennering .