Houtinleg verwijderen!! Ervaringen gevraagd

Gestart door emielC70, 02-07-2005 12:05:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo8502010v

Citaat van: emielC70 op 02-07-2005 12:05:31
Ik heb een volvo c70 waar rondom de radio en op het dashboardkastje van die houtinleg opzit!!

Ik zelf vind het echt voor ouwe lullen en geen gezicht dus dat moet eruit!! Ik braaf uit duitsland van de dikke folie gekocht wat je er overheen kan plakken maar dat heeft er nog geen minuut op gezetten of ik trok het er alweer af wat dat was echt geen gezicht (weer 75 euro weg gegooid- wie er belang bij heeft mag het voor 20 euro hebben)!!

Nu wil ik het dus demonteren, opschuren en verfen/spuiten. Alleen hoe krijg ik het dat hout eruit?? Ik had van Marc al gehoord dat bij een 850 het halve dashboard eruit moet dus ik ff bellen met volvo dealer volgens hun is het wel ff werk en zijn ze er wel 2 uurtjes meebezig!!

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft bij een volvo c70?? In principe gaat het alleen om het ding wat om de radio zit en om de versnellingspook!! Wat het dashboardkastje gaat me wel lukken!! Zou je er niet bij kunnen als je de radio er half uit haald ? Die moet toch zo te demonteren zijn of zie ik dat verkeerd?

Wie of wie kan mij hiermee opweg helpen?


zo graag als jij ervan af wilt, zo graag zou ik wel een setje willen voor m'n 850. mag gebruikt of nieuw zijn.

weet iemand wat??? bij hunter hebben zo ook wel wat, maar dat zijn complete dashboarden. en dat is nu net niet de bedoeling ;D ;D ;D

The Driver

dat ''hout'' is toch gewoon plastic met een hout motief ???

Althans dat was wel het geval bij de sierstrip op het stuur.

BenC70ES

Citaat van: The V70R Driver op 26-11-2005 18:23:50
dat ''hout'' is toch gewoon plastic met een hout motief ???

Althans dat was wel het geval bij de sierstrip op het stuur.

Bij de jouwe misschien wel, dit is als je 'cubic' hebt... = dezelfde prijs als 'techno' (aluminium).

Op de C70 kon je ook het echte hout bestellen... ongeveer de dubbele prijs van 'cubic'! (Optie van + 1000 EUR!  :o )

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

The Driver

heeft er iemand een foto van een interieur met echt houtinleg. Ben wel benieuwd hoe dat eruitziet. helemaal aangezien het een bizar hoge prijs had.

Frankie

Kan iemand me vertellen hoe dat zit met een 850 uit 1996? Ik heb wel een mooie gevonden, maar het 'hout' binnenin bevalt me niet echt, dus ik vroeg me ook af hoeveel het ongeveer zou kosten om dat te (laten) vervangen...
Alvast bedankt!  :)

BenC70ES

Citaat van: The V70R Driver op 29-11-2005 11:55:10
heeft er iemand een foto van een interieur met echt houtinleg. Ben wel benieuwd hoe dat eruitziet. helemaal aangezien het een bizar hoge prijs had.

Ziet er juist hetzelfde uit, enkel het motief is wat anders en ziet er niet zo fake uit omdat het echt is  ;)  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Boom

Enigzins off-topic, maar ben ik nou de enige die ziet dat op die foto's een V70R AWD laserblue handgeschakeld staat. Die is nooit geleverd!! ;)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Gmid

Citaat van: Boom op 18-01-2006 11:20:07
Enigzins off-topic, maar ben ik nou de enige die ziet dat op die foto's een V70R AWD laserblue handgeschakeld staat. Die is nooit geleverd!! ;)

Ik heb even gezocht, maar kan de auto niet meer op cardomain terug vinden. Vast iemand die laserblue zo'n ontzettend mooie kleur vond..dat ie z'n V70 diesel van binnen en van buiten in die kleur heeft laten spuiten... Wat overigens net zoveel kost als een echte V70R AWD laserblue...
Schijnt een beetje lastige verf te zijn... ;D
Volvo C30 '12

BenC70ES

Citaat van: Boom op 18-01-2006 11:20:07
Enigzins off-topic, maar ben ik nou de enige die ziet dat op die foto's een V70R AWD laserblue handgeschakeld staat. Die is nooit geleverd!! ;)

:o    .... het is een C70  ::)
en het is trouwens geen laserblue ook niet.(S4)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

b0nkolok

CiteerIk heb trouwens de tweede keer alu panelen gemonteerd, gekocht bij autorima of daar in veldhoven, hoe heet dat ook al weer. Sturen ze gewoon op, kost niet zoveel hoor.

Die van mij heeft alu van fabriek af. Prentje door het open schuifdak ...

                     

Pas wel op voor 'deukjes' in het dunne alu!
         
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

hathü

Deze oude lul zweert bij hout. Staat sjiek/classic. ;D

M a r c

Citaat van: b0nkolok op 24-02-2006 19:47:41
CiteerIk heb trouwens de tweede keer alu panelen gemonteerd, gekocht bij autorima of daar in veldhoven, hoe heet dat ook al weer. Sturen ze gewoon op, kost niet zoveel hoor.

Die van mij heeft alu van fabriek af. Prentje door het open schuifdak ...

                     http://img518.imageshack.us/img518/320/v70rcockpit3im.jpg

Pas wel op voor 'deukjes' in het dunne alu!
         

Mooie foto!  Dat van die deukjes klopt.... bij de C70 van Yvette zitten er al enkele in, als je maar je gsm laat vallen zit er al een deuk in  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FelixB

Er stond eens in Autoweek een verhaal over Dr. Vinyl.
Kijk eens op http://www.geerligs.info/index.html/ of Google eens.

Wellicht dat ze het 'voor weinig' kunnen airbrushen of zo?!
855R & C70 T5 cabrio automaat

KR@MMETJE

Hieronder een link van Hans (volvo-forum) die zijn hout voor alu heeft omgewisseld... Een "How to" met foto's...

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12170&postdays=0&postorder=asc&highlight=hans+anesthesie&start=125


Mijn S70 met "hout"...

Heb blijft een kwestie van smaak... Ik ben 25 en laat het lekker zitten! Vind het acceptabel en beter bij de auto passen dan het alu. Vind het alu bij de R's horen om eerlijk te zijn...






)()()sT

Citaat van: KR@MMETJE op 09-07-2008 15:27:05

Heb blijft een kwestie van smaak... Ik ben 25 en laat het lekker zitten! Vind het acceptabel en beter bij de auto passen dan het alu. Vind het alu bij de R's horen om eerlijk te zijn...

Nou......  dit is mijn R:


Beige is persoonlijk; ik vind het wel mooi en eens wat totaal anders als het zwarte dat ik gewend was in de 850.
Enne... ik ben ook pas 30  ;D