Waarom is een downpipe zo duur?

Gestart door Laserblue, 09-07-2005 19:53:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCviggen

Citaat van: emielC70 op 10-07-2005 22:53:30
Kan ook veel goedkoper!! Een bekende van mij heeft vandaag een 3" downpipe voor mij gemaakt!! Flex gedeelte gewoon bij eps gekocht!! Al met al ben je dan ongeveer 400 euro kwijt!! Tis wel ff 5 uurtjes werk maar dan heb je wel wat!! Ik vond 1100 euro ook te veel geld dus vandaar dat toen ben gaan kijken waar het anders kon!!

Ja het kan idd goedkoper, maar dan heb je niet "hetzelfde"...zoals eerder al werd aangehaald is de katalysator die wordt gebruikt een erg dure (en goede overigens) waardoor je zo ongeveer niks van pk's verliest t.o.v. een katloze. Dat ding alleen al kost zoveel als je pijp nu...

Ik heb ook lang zitten denken om hier in de buurt bij een bedrijf een pijp te laten maken, maar uiteindelijk was het verschil in prijs met een Ferrita pijp niet zo groot, en met Ferrita was ik zeker dat ik kwaliteitsspul kreeg dat gewoon paste op de standaard uitlaat zonder verder laswerk en dergelijke. En ik kon er eentje tweedehands kopen voor 300€, en een pijp is een pijp, verslijten doet het niet echt ;)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Peertje

#16
Voor rond de 4 a 500 euri heb je toch wel een katloze DP bij ET?
Scheelt je een hoop tijd.
Hé? Geen banner meer?

elianmars

Citaat van: emielC70 op 10-07-2005 22:53:30
Kan ook veel goedkoper!! Een bekende van mij heeft vandaag een 3" downpipe voor mij gemaakt!! Flex gedeelte gewoon bij eps gekocht!! Al met al ben je dan ongeveer 400 euro kwijt!! Tis wel ff 5 uurtjes werk maar dan heb je wel wat!! Ik vond 1100 euro ook te veel geld dus vandaar dat toen ben gaan kijken waar het anders kon!!

Wij hebben de downpipe apart/los van de kat gemaakt!! Dus dan krijg je 2 delen van ongeveer beide een halve meter ipv 1 deel van 1 meter! Aan beide zitten gewoon flenzen zodat je ze met boutjes aan elkaar vast maakt!! Tevens heeft stephane ( hij heeft hem gemaakt) op mijn oude kat 2 flenzen gemaakt zodat deze in een kleine kwartiertje terug te plaatsen is voor de apk!!

Zodra ik de foto's binnen heb zal ik ze plaatsen!!

Deze post is overigens absoluut niet bedoeld op omzet weg te pikken bij ET of Rica!! Ik was ook eerst bij ET geweest maar toen bleek dat ik voor mijn auto de dure versie downpipe nodig had werd het voor mij gewoon te duur! Vandaar deze oplossing!!

Dat vergelijk is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Er is nu een dp gemaakt zonder kat. Als je nog een racekat had aan moeten schaffen, had je minimaal 400 euro meer kwijt geweest.
Of moest je voor een katloze ook zoveel betalen?

elianmars

Citaat van: SnakeByte op 10-07-2005 23:19:59
Voor rond de 4 a 500 euri heb je toch wel een katloze DP bij ET?
Scheelt je een hoop tijd.

Voor mijn wagen 450 inkl. btw en clubkorting.

Peertje

Citaat van: elianmars op 10-07-2005 23:31:28
Citaat van: SnakeByte op 10-07-2005 23:19:59
Voor rond de 4 a 500 euri heb je toch wel een katloze DP bij ET?
Scheelt je een hoop tijd.

Voor mijn wagen 450 inkl. btw en clubkorting.

dat zeg ik...  ;D ;D ;D
Hé? Geen banner meer?

emielC70

klopt hebben jullie allemaal gelijk in behalve dat de downpipe die 450 euro kost niet op mijn auto past omdat mijn auto een schuine flens voor de turbo nodig heeft!! Dus had ik automatisch de dure downpipe nodig en dat vond ik gewoon te duur vandaar dat ik het zo heb gedaan!!

Tuurlijk die 3" downpipe met racekat is veel mooier en had ik ook gekocht als geld genoeg had alleen ik ben maar een broekie van 26 waarbij het geld nog niet op zijn rug groeit dus vandaar deze oplossing!!

Laserblue

Volgens Marc past de goedkope katloze niet op de awd ???

dus blijft het een jackpot 1000 euro :o
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Johann

Citaat van: SnakeByte op 10-07-2005 23:19:59
Voor rond de 4 a 500 euri heb je toch wel een katloze DP bij ET?
Scheelt je een hoop tijd.

Ik heb kinderen.  ;)

elianmars

Citaat van: Johann op 11-07-2005 10:19:53
Citaat van: SnakeByte op 10-07-2005 23:19:59
Voor rond de 4 a 500 euri heb je toch wel een katloze DP bij ET?
Scheelt je een hoop tijd.

Ik heb kinderen.  ;)

Ik ook. Ik heb ze nog niet horen klagen hoor...... :-X

tomCY

hallo collega volvo rijders ik heb even een vraag
zijn er nog andere mensen die ook downpipes verkopen voor de volvo dan alleen europeantuning  die ook wat goedkoper zijn dan

alvast bedankt   Tom CY :eusa_dance:

R o b

#25
Vast wel.............alleen krijg je dan kwaliteitsmateriaal, kwaliteitsadvies en/of kwaliteitsmontage!?

Rica volgens mij ook.......

ET heeft mijn auto bijna geheel onder handen genomen....prijs was goed, materiaal is merkspul en montage was nog beter..........en daar zeg ik bij dat Rica dit ook kan........

Ik stel zelf nogaal veel vragen.....ET zal er wel gek van zijn geworden...maar beantwoorde ze wel (als enige tuner, de andere maakte het telefonisch te snel af vond ik)

suc6 met je keuze



tomCY

okee dankjewel ik hoop dat ik wat moois kan vinden want het mag nog wel iets harder van mij ;D ;D

R o b

dat kan hoor............... zoek maar eens op wat onderdelen op dit forum!

t5karel

#28
Citaat van: tomCY op 03-02-2007 12:55:35
hallo collega volvo rijders ik heb even een vraag
zijn er nog andere mensen die ook downpipes verkopen voor de volvo dan alleen europeantuning  die ook wat goedkoper zijn dan

alvast bedankt   Tom CY :eusa_dance:
Nog goedkoper? ::).Nee,kan niet.mischien 2e hands. Of appels /peren verhaal ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Wout309t

Ik maak ze goedkoper hoor ;)
Of is dat reclame?
2011 V70 2.0T R-Design MT