Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

b0nkolok

Volgens mij zijn alle 850's en V70's een keer toe aan deze klus. Iets voor een 'cartermeeting'?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

MarcoV

Hier even een foto van de slang op de luchtslang van luchtfilterhuis naar uitlaatspruitstuk. Er zitten 2 á 2 slangetjes op een kunststof huisje op de buis.


Oele

#17
Marco,

Dat is een vacuum slangetje welke bij mij naar de bovenkant van het blok gaat en daar via een gebogen buisje over het blok weer naar een ander vacuum slangetje gaat en zo naar de kerstboom...

Als dat slangetje lek zou zijn zal hij valse lucht gaan aanzuigen en bij overdruk flink gaan sissen...

Slangetje naar het uitlaatspruitstuk snap ik niet... te nieuw voor mij...

Het probleem zit em waarschijnlijk in de grote carterontluchtingsbuis die daar ook aanzit. gooi er met een kwast maar een zeepsopje overheen kun je zien waar ie lek is....

Succes!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

elianmars

#18
Citaat van: MarcoV op 12-08-2005 19:12:29
Hier even een foto van de slang op de luchtslang van luchtfilterhuis naar uitlaatspruitstuk. Er zitten 2 á 2 slangetjes op een kunststof huisje op de buis.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LVJJ3KIG

Wat ik hier uit begrijp is dat dit aan de kant van de turbo is, of niet?

MarcoV

Ja, dit is aan de kant van de turbo.Hier komt de rook vandaan omhoog.

elianmars

Citaat van: MarcoV op 12-08-2005 22:46:36
Ja, dit is aan de kant van de turbo.Hier komt de rook vandaan omhoog.

Is er dan niet een olie-toevoer of afvoer lek of los geraakt? Als dat op de (gloeiend hete) turbo terecht komt verbrandt 't gelijk, met stank en rook als gevolg.


MarcoV

Zou kunne, ik ga morgen kijken of ik het kan localiseren. Zag wel wat aangekoekt vuil op het turbohuis zitten, zal dit eerst  schoonmaken, wie weet.
Jullie horen het wel als ik er niet uitkom,

MarcoV

Erik_M.

Hey Marco,

'k kom morgen langs, kijken we wat er mis is en vergelijken we met de R. Bel wel hoe laat. OK ?

gRoet
eRik

Emiel

Ik denk dat de slang vanaf de carterventilatie los is geschoten, niet op de aansluiting op de inlaatslang maar circa 5 centimeter ervoor. Die zit in foam verpakt en hoort in de rubberen aansluiting vast te zitten. Beezz heeft hetzelfde gehad nadat z'n krukaskeerring vervangen was, en ik had 2 weken geleden ook die slang uit elkaar getrokken van m'n eigen auto :P. Je trekt dan alle carterdampen via de kachel het interieur in :-X.

Emiel.....  ::)

elianmars

Citaat van: Emiel op 13-08-2005 19:40:33
Ik denk dat de slang vanaf de carterventilatie los is geschoten, niet op de aansluiting op de inlaatslang maar circa 5 centimeter ervoor. Die zit in foam verpakt en hoort in de rubberen aansluiting vast te zitten. Beezz heeft hetzelfde gehad nadat z'n krukaskeerring vervangen was, en ik had 2 weken geleden ook die slang uit elkaar getrokken van m'n eigen auto :P. Je trekt dan alle carterdampen via de kachel het interieur in :-X.

Emiel.....  ::)

Ik weet nu welke je bedoelt. Ik heb die ook los gehad toen ik m'n turbo moest vervangen. Die kan idd ook los zitten.

Is het probleem al gevonden?

MarcoV

Heb vandaag op de slang twee tyraps gemonteerd en vloeibare pakking erop gesmeerd, morgen zien of het weg is.
Zoniet kijk ik inderdaad nog even naar de aansluiting in de foamslang.
Bedankt jongens, morgen weten jullie meer,

MArcoV

MarcoV

Vanavond wederom de boel open en los gemaakt om te kijken wat het probleem nu was.
Wat bleek er nu gebeurt, 1 van de plastic slangen die in de foamslang zitten van de olieafscheider naar  achter op de luchtslang  was precies onder het inlaatspruitstuk gebroken.
Niet zo raar dat de rook dan achter het blok naar buiten kwam, daar stopt namelijk ook de foamslang waar de leidingen door  heen lopen.
Stuk slang met slangklemmen er tussen geplaatst en voilá geen rook en stank meer!!!
Tip voor diegene die de olieafscheider willen vernieuwen, loop even het hele traject met slangen na of alles nog heel is en goed aansluit voor je de boel weer dichtbouwd, scheelt een hoop werk en ellende.
Animal, wederom bedankt voor je deskundige leiding over deze klus en eeuwige dankbaarheid mijnerzijds is jouw deel.
Zo, nu maar even geen gereedschap meer oppakken maar lekker rijden met de tuut.

MarcoV   ( moe maar voldaan ) :P :P :P

konniekip

toch mooi dat jullie dat op straat konden, bij mn GLT kon ik echt niet de bout loskrijgen die naast de olieafschijder het spruitstuk vasthoudt.... Het moest op een brug...

ed

Tsja, bij de inlaatspruitstukken worden de mannen van de jongens gescheiden ;D
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

konniekip

Citaat van: ed op 17-08-2005 09:53:32
Tsja, bij de inlaatspruitstukken worden de mannen van de jongens gescheiden ;D
Je bedoelt dat jongens met hun lenige armpjes met een sleutel onder het spruitstuk kunnen?  ;D