Monteren Sierstuk

Gestart door AntonioMontana, 16-08-2005 00:09:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntonioMontana

Het is waarschijnlijk heel eenvoudig, maar ik vraag het toch even:

Aan mn uitlaat zit een eindstuk van zo'n 25cm dat met een bout losgedraaid moet worden vanonderaf om te demoteren, zodat ik een sierstuk op de uitlaat kan bevestigen.

Ik heb het forum al afgezocht, maar kon niet vinden hoe ik dit oude verroeste eindstuk eraf moet halen? De bout is losgedraaid, maar is dit eindstuk ook nog vastgelast, en moet ik dus met de dremel aan de gang? Of zit deze na 8jaar gewoon helemaal vast gerot en moet deze losgewringd worden?

Ik dacht dat ik dat sierstukje wel in een minuut erop zou hebben maar dat valt me toch even tegen  ::)


elianmars

Ik had hetzelfde probleem. Op het laatst heb ik de slijptol op het eindstuk losgelaten (in de lengte ingeslepen). Toen kreeg ik 't eindelijk los...... :-\

thuur

Sommigen lassen het vast uit voorzorg (b.v. diefstal), maar dan zul je wel een lasnaad of -punt moeten zien. Anders zal het gewoon vastgeroest zitten..

Maar wat let je om met de Dremel aan de slag te gaan? Je hebt toch een vervangend stuk? ;)


Gr 8)

AntonioMontana

Ben nog even naar de volvo dealer geweest, die zeiden ook slijp dat einde er maar af.
Het is gelukt, maar ging moeilijker dan verwacht. Het eindstuk zat op 5 plekken vastgelast  >:(
Foto1: Verrot opengeslepen eindstuk

Foto2: Nieuw sierstuk (gratis gekregen, en een verbetering al zeg ik hetzelf)

elianmars


GermanR

Zo glimmen dat ding,  ;D Bling Bling


Is dit het orginele eindstuk zo ja wat kost deze?  :)

Die van mij mag ook wel vervangen worden.  :(

Rayman

Mijn eindstuk hangt nu onder die van AnimalT5R... Dat was een RVS pot van 30 cm en een diameter van 13/14 cm...Niet echt mijn 'cup of tea'. Ik heb er weer een origineel eindstuk onder hangen. Ben er blij van...
Dark Side of the Force is German

AntonioMontana

Citaat van: GermanR op 21-08-2005 01:37:00
Zo glimmen dat ding,  ;D Bling Bling


Is dit het orginele eindstuk zo ja wat kost deze?  :)

Die van mij mag ook wel vervangen worden.  :(

Dit is niet origineel volvo, en ik geloof dat degene van wie ik hem gehad heb er een aantal maanden geleden rond de 40euro voor heeft neergeteld.
Bling Bling ja  8)


Moosepower

Bij een auto-demontage-bedrijf eindstukje van een v70 classic halen staat zeer prettig op een 850 succes.

MarkJan

Boom89

Ik had een mooie van een v70R afgeschroeft!

Staat erg netjes als je hem een goede poets beurt geeft!

cas

Citaat van: Boom89 op 13-11-2010 20:38:26
Ik had een mooie van een v70R afgeschroeft!

Staat erg netjes als je hem een goede poets beurt geeft!

in welke straat stond die dan?  ;D  fototje ?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

XC-Frank

Grappig, had/heb ik ook last van, vastzittend sierstuk...
Oude met geen mogelijkheid meer los te krijgen en geen zin om met slijptollen of dremels aan de slag te gaan.
Maar een goede poetsbeurt heeft wonderen gedaan, wardoor de behoefte nu ook een stuk minder is. De kleinie beschadigingen die er op zitten neem ik wel voor lief.
Heb nu wel nog een nieuw sierstuk in de kast liggen....

francois

ziet er goed uit

hebben we nog meer soorten voor op onze roffels (met foto)

grfr

kevinspui

Ziet er strak uit ...

RVolvoC70t5