Team 255 (Project850.nl) - Terug uit Barcelona!

Gestart door mastertje, 25-10-2012 22:11:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mastertje

Hoi iedereen  ;) ;D

Voor een niet nader te noemen vuilnisrit in 2013 heb ik met wat vrienden m'n eerste 850 op de kop getikt  :eusa_dance:

Vanaf nu ook te volgen op www.project850.nl





Zoals u kan zien, zat de blanke lak niet bij de prijs (400 eu) in.

Het is een 10 kleppert met 144 pk (aldus het kentekenbewijs), 360k op de teller en G2 LPG Vialle AMS installatie. Hij rijdt best soepel op benzine, maar wil maar héél af en toe een stukje op LPG.  :eusa_whistle:

Hij staat nu op hok, geschorst. Een en ander aan te doen komend half jaar, dus alvast maar even een lijstje gemaakt;

Onderdelen vervangen:
Radiator vervangen (lek) [KLAAR, 30eu]
Koelvloeistof vervangen [KLAAR, 12eu]
Koppakking vervangen (incl. de rest) [KLAAR, sponsor]
Linker buitenste achteras bushing vervangen [KLAAR]
Motorolie vervangen
Oliefilter varvangen
Remvloeistof vervangen en ontluchten [NOPE, remt ok]

Onderhoud:
Interieur schoonmaken [KLAAR]
Onder de motorkap schoonmaken [KLAAR]
LPG Werkend krijgen [KLAAR]
LPG Computer inleren
Snelheidsmeter fixen [KLAAR]

Inspectie:
Bandenspanning [KLAAR]
Bandenprofiel [KLAAR]
Bougies [KLAAR]
LPG Tank [KLAAR]
LPG Verdamper [KLAAR]
Benzinetank [KLAAR]
Benzine injectoren [NIET, rijden toch op LPG]
Luchtfliter [NOPE]
Pollenfilter [NOPE]
Benzinefilter [NOPE]
Vacuumlekken [Carterventilatie slangetje lekt nog, verder alle pakkingen en ringen vervangen]
Uitlaatlekken [KLAAR]
Lambda sonde [KLAAR]
Lampen [KLAAR]
Remschijven [KLAAR]
Remblokken [KLAAR]
Keerringen [KLAAR]
Cilinderdruk [KLAAR]
Airco [Werkt prima, speling nog even meten]
Wiellagers [KLAAR]
Accu [KLAAR]
Katalysator [4 gasmeting is gepland]

Maybe:
Versnellingsbakolie vervangen [NOPE]
Uitlijning [NOPE, banden keurig ingesleten]

Thema is nog niet bedacht, misschien doen we niets geks en wordt de auto er beter van. Maar ik beloof niets  :eusa_snooty:

Nou, euh, ik zal af en toe eventjes wat posten en misschien nog wat andere dingen bijdragen op dit forum! Hopelijk is het hier net zo gezellig als op het 340 forum ;)

Vanaf nu ook te volgen op www.project850.nl

Tot horens!
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

JeffreyC

En een 850 kennende zal het lijstje ook nog wel langer worden ;D
Gaat in ieder geval wel goed komen!

Succes
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

UserID6342

Eigenlijk rijden we allemaal in schroot ;D :evil: ;D

JeffreyC

Citaat van: Dirk342 op 25-10-2012 22:23:33
Eigenlijk rijden we allemaal in schroot ;D :evil: ;D

Liever dit schroot dan al dat nieuwe spul ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

mastertje

@koen.s

Klopt, maar daar doen we het ook voor! Radiator al voor €30 op de kop getikt en ik zag dat de achterasbushing een duur kreng (€50-60) is, en je een speciale tool nodig hebt om hem een beetje makkelijk te vervangen.

@V70 2.5T

Ik hoop het :D Bedankt!
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

plukkie

Hé mastertje, leuk dat jullie ook mee doen. Je hebt voor die 100E minder nog een bak werk te doen zeg. Veel succes met alle klusselarij. Enne nog ff winterbandjes toevoegen aan de lijst, of doe jullie met de zomereditie mee?
480, V70 2.0 10v; 850R 2.3; V70R Saffron
Carbagerun T5 2.0; C70 Cabrio 2.4T
Mits PHEV Outlander ???

en terug bij V70RN (2003) :-)

Boemeltje

Het kan aan mij liggen hè, maar was het oorspronkelijke idee van de carbagerun niet dat je met een zo goedkoop mogelijke auto een gigantische tocht probeert af te leggen? Als ik zie wat er tegenwoordig verspijkerd wordt aan die auto's voor er gereden wordt, dan is de hele '500 euro dagwaarde' ook al niet meer relevant. Je rijdt straks praktisch in een stage 0 auto :o

Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar hoe deze er uit komt te zien!

mastertje

Citaat van: plukkie op 26-10-2012 00:43:37
Hé mastertje, leuk dat jullie ook mee doen. Je hebt voor die 100E minder nog een bak werk te doen zeg. Veel succes met alle klusselarij. Enne nog ff winterbandjes toevoegen aan de lijst, of doe jullie met de zomereditie mee?

Ik zag jou dikke turbo net ook al eventjes.. kan niet geloven dat je zon mooie voor 500 hebt meegekregen! Daar moet toch haast iets aan mankeren?? Haha. Ja wij doen volgend jaar zomer voor het eerst mee. En die bak werk valt echt wel mee hoor, het meeste staat onder het kopje inspectie hea ;)

Citaat van: Boemeltje op 26-10-2012 09:50:53
Het kan aan mij liggen hè, maar was het oorspronkelijke idee van de carbagerun niet dat je met een zo goedkoop mogelijke auto een gigantische tocht probeert af te leggen? Als ik zie wat er tegenwoordig verspijkerd wordt aan die auto's voor er gereden wordt, dan is de hele '500 euro dagwaarde' ook al niet meer relevant. Je rijdt straks praktisch in een stage 0 auto :o

Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar hoe deze er uit komt te zien!

Ik weet niet wat hier onder stage 0 verstaan wordt, maar we vervangen alleen dingen waarmee je niet door de apk komt en wat olie hoor ;) de rest wordt gewoon even goed bekeken zodat hij een beetje zuinig loopt! Immers willen we geen spoor benzine (of wolk gas) richting Barcelona trekken, gewoonweg omdat dat nog meer kost dan die hele auto! ;D En we houden gewoon van klussen ;)

Ik zal af en toe wel wat fotos van de werkzaamheden plaatsen als dat gewaardeerd wordt.
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

Boemeltje

Citaat van: mastertje op 26-10-2012 11:55:02
Citaat van: plukkie op 26-10-2012 00:43:37
Hé mastertje, leuk dat jullie ook mee doen. Je hebt voor die 100E minder nog een bak werk te doen zeg. Veel succes met alle klusselarij. Enne nog ff winterbandjes toevoegen aan de lijst, of doe jullie met de zomereditie mee?

Ik zag jou dikke turbo net ook al eventjes.. kan niet geloven dat je zon mooie voor 500 hebt meegekregen! Daar moet toch haast iets aan mankeren?? Haha. Ja wij doen volgend jaar zomer voor het eerst mee. En die bak werk valt echt wel mee hoor, het meeste staat onder het kopje inspectie hea ;)

Citaat van: Boemeltje op 26-10-2012 09:50:53
Het kan aan mij liggen hè, maar was het oorspronkelijke idee van de carbagerun niet dat je met een zo goedkoop mogelijke auto een gigantische tocht probeert af te leggen? Als ik zie wat er tegenwoordig verspijkerd wordt aan die auto's voor er gereden wordt, dan is de hele '500 euro dagwaarde' ook al niet meer relevant. Je rijdt straks praktisch in een stage 0 auto :o

Desalniettemin ben ik erg benieuwd naar hoe deze er uit komt te zien!

Ik zal af en toe wel wat fotos van de werkzaamheden plaatsen als dat gewaardeerd wordt.

Dat wordt het zeker denk ik!

The Volvoboy

Zeker weten, wij zijn hier op het 850 Forum hartstikke foto verslaafd ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

mastertje

#10
Vandaag is door een teammaat het interieur even grondig geboend





Valt me helemaal niets tegen moet ik zeggen! Heerlijke zetels.


Verder... doet de radfan het niet, maar er mist een zekering vlakbij de accu, en de vorige eigenaar heeft een van de kabels direct aan de geel witte kabel van de ECU verbonden... onlogisch. Morgen nieuwe rad erin drukken en werking fan controleren.



Oja, er zit oliesmurrie tussen de koelslangen. What - the - fuck.  ???



Zal wel ergens iets lekken  :eusa_think:
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

The Volvoboy

Hoi Mastertje,

Had je mijn PM gekregen? :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

mastertje

#12
Citaat van: The Volvoboy op 27-10-2012 20:35:35
Hoi Mastertje,

Had je mijn PM gekregen? :)

Ja! Sorry, was vergeten te antwoorden! ><
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

Douwe

Houd er ook even rekening mee dat de distributieriem waarschijnlijk ook aan vervanging toe is.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

mastertje

Ja goeie Douwe! Ik ga even de servicehistorie bij broekhuis opvragen, misschien valt het nog mee.. geknapte riem bij een 240 kon nog.. maar dit is een interferentiemotor nietwaar?
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG