Inmiddels is de R ruim 10 jaar in mijn bezit en ben ik even zo lang een trouwe bezoeker van dit forum, waardoor het mij nu eindelijk tijd leek om ook eens een blog te starten.
Mijn eerste auto was een zwarte Volvo 440 GLT uit 1992 welke ik destijds van ouders heb gekregen en waar ik het e.e.a. aan heb gedaan, o.a. verlaagd, sportdemper, 15" Cetus velgen, elektrische spiegels en ramen in laten bouwen en natuurlijk het nodige onderhoud.
De 440 zoals ik 'm kreeg
'Unieke' CSC sportdemper (beetje lang) 
Verlaagd en 'nieuwe' Cetus velgen
Fotoshootje 
Vanaf het begin toch ook uitgekeken naar een T-5R of R, maar in eerste instantie goed sparen. In januari 2006 gaan kijken in Heerhugowaard waar een 854R en S70R stonden voor ongeveer dezelfde prijs. De S70R had iets meer kilometers gemaakt, maar m'n hart ging toch wel uit naar de S70R. Na een proefrit snel overgegaan tot aankoop en een week later kon ik 'm ophalen. De 440 is toen naar mijn jongere broer gegaan.
De S70 direct nadat ik 'm had opgehaald
Inmiddels enkele upgrades als XC70 grille en nieuwe remmerij rondom
Op de berger i.v.m. vastgeslagen koppelingscylinder (enige tijd na ombouw van AT naar M59)
Turbo upgrade (16T naar 18T), groene injectoren en Schutten custom mapping
Volledige dashboard eruit i.v.m. lekke verdamper en kachelradiator. Tevens nieuw dashboard i.v.m. afgebroken ophangingen
Niet de meest recente foto, maar zo staat hij er momenteel bijInmiddels zijn we dus 10 jaar verder en bevalt de R mij nog uitstekend! In het begin wel een nare storing gehad die enkel in de winter optradt en daardoor moeilijk te vinden was, maar nadat die was opgelost (
kabelbreuk in bekabeling LMM) alleen maar genoten.
In september 2014 voor mijn vrouw een Volvo 460 gekocht erbij gekocht met net iets over de 100dkm, waar na aankoop nog enkele lijken uit de kast kwamen.Deze vervangt de Citroen Saxo 1.6 VTR uit '96, want die zoop inmiddels meer olie dan benzine en dat met een brandstofverbruik van 1:8. De Saxo hebben we gekregen van m'n schoonouders, anders was hij naar de sloop gegaan.
De 460 vrij kort na aankoop
Helaas bij de eerste aankomst thuis, bleek de versnellingsbak toch gaar ondanks dat dat tijdens de proefrit niet was opgevallen. 
Via Marktplaats een gebruikte bak met 130dkm opgehaald en samen met een kameraad vervangen. Direct ook koppeling en distributie vervangen.
Half jaartje later begeeft de dynamo 't, dus ook maar vervangen door een gereviseerde, gebruikte
Het klein beetje roest op de wielkasten rechtsachter blijkt bij nader inzien weggemoffeld te zijn met plamuur en komt er nu in één keer af 
Ook linksachter komt de roestduivel tevoorschijn, nadat het stukje sideskirt eraf valt
Via een collega iemand gevonden die voor de hobby wat last aan auto's en voor een mooi bedragje de roestschade heeft hersteld 
Je kunt wel stellen dat de 460 niet m'n beste aankoop is geweest, maar inmiddels zitten er geen gekke dingen meer aan en maakt hij rustig z'n kilometers. Binnenkort maar eens zelf een beurtje doen.
Inmiddels hebben mijn ouders recentelijk een NBP S70 2.4 140pk gekocht, dus daar zal ook nog wel het e.e.a. van in deze BLOG voorbij komen.