Vandaag begonnen met het ombouwen van de koplampen. Het leek me inderdaad een goed idee in volledige aftermarket units te gaan gebruiken voor de ombouw. Zeker met het heldere glas valt de verweerde reflector aardig op. Omdat er echter 1 bevestigings moertje mist in een van de aftermarket units, wilde ik wel de origine behuizing gebruiken.
Originele lamp reflector zonder glas:

Beetje frutsen en ook de reflector komt los:

Met de multitool met zaagje is er ruimte voor de flens:

Er zaten zwarte schrouds bij de projectors, wellicht dat zilver mooier is, maar dat kan altijd nog. Dit zit in ieder geval netjes... so far so good.....:

Maar helaas.. de aftermarket reflector is niet diep genoeg

Dan toch maar de originele reflector gebruiken. Deze heeft helaas halverwege een verspringing, waardoor het iets minder makkelijk netjes monteert:

Dessalniettemin zit hij er strak in:

Groot licht LED had voor beste lichtbeeld verticaal gezeten, ipv 45 gr gedraaid:

Alles past ook gewoon, klepjes dicht (de LED voor grootlicht heeft actieve koeler, maar past net):

En het staat best netjes, vind ik:

Groot licht aan, de projector trekt daarbij de cut-off weg, geeft echt een hoop licht. Al doen de 5000 lumen LED's daar ook stevig aan mee:

Wellicht dat nog een klein daglicht LED je in de beide reflectoren, van zowel groot- als dimlicht, het echt afmaakt:

Anyway, al met al viel het best mee! Enige is nog afstelling. Net een stukje in het donker gereden en kan ze helaas met de standaard afstelling niet hoog genoeg krijgen. Als de auto stil staat, zakt 'ie wat in, waardoor me dat eerst niet opviel (staat hier voor de schuurdeur, waarop ik mooi kon projecteren.)
Zal ze dus weer los moeten halen en zorgen dat de projectoren iets hoger gericht in de reflectoren gemonteerd komen. Kon nog wel eens aardig wat trial and error worden...