Vacuumslang naar rembekrachtiger van een 10 v

Gestart door Levi_r, 24-03-2016 13:15:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Levi_r

Ik probeer online de vacuumslang te vinden waarmee ik onderstaande kan vervangen in mijn auto. Echter kom ik die met de beste wil van de wereld niet tegen in de bekende shops. Zit vast in de verkeerde categorieƫn te neuzen.



Zou mooi zijn als er iets was met de bochtjes erin zoals t hoort. Iemand een idee waar ik die kan vinden of met welke referentie?
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

johan1989

Waar dient'ie voor eigenlijk?

Ik heb dat ding los proberen te krijgen, maar lukte niet. Was in staat de zooi af te knippen... :P

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Robster480

Als ik dit mag geloven: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/51917-vacuum-hose-from-throttle-body-to-brake-booster/ heb je een vacuumslang nodig met een inwendige diameter van 8mm.

8mm heb ik onlangs t.b.v. de carterventilatie hier besteld:

http://www.biesheuvel.nl/automotive/siliconen-slangen/vacuum-slang/3mtr-vacuum-8mm.html

Bijkomend voordeel; siliconen droogt in principe niet uit en is stugger. Ohja, je kunt ook nog een kleurtje kiezen ;D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

johan1989


Robster480

#5
Durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Benzineslang zal in ieder geval stevig genoeg zijn tegen vacuĆ¼m trekken.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

V70geRwin

#6
Part nummer 31257540 kost 2 tientjes bij de dealer. Krijg je een meter en dat is voldoende.

Zitten geen bochtjes in en dat hoeft ook niet.
Mijne onlangs ook helemaal vervangen tot aan de rembooster toe.

Zijn dit jouw plaatjes want normaal loopt hij (rechter plaatje) vanaf de korte pijl iets verder naar voren door dat bochtje wat je ziet en dan er onderdoor geleid.
Voor het stukje naar je rem booster, vanaf het witte koppelstuk naar je schutbord toe, kan je het beste de houder van de reminstallatie los schroeven en iets aan de kant buigen. Dan kan je er voldoende bij, voorzichtig met de aansluiting op de rembooster want die is niet heel sterk.

Levi_r

Thanks! Denk dat ik dan gewoon een slang bij de dealer haal. Zo'n kek kleurtje hoeft van mij niet zo nodig :)

@V70geRwin

Het zijn inderdaad foto's van mijn auto. Na vervangen van het blok kwam de slang wat te kort uit, waardoor die wat ongelukkig gemonteerd zat. Ik wilde uitsluiten dat ik daar vacuumlekkage had, en heb de slang omgeleid zodat ik hem verder op de slangtule kreeg. Hij liep eerst zoals de groene lijn:



;D

Hoort dat witte koppelstukje overigens? Lijkt me een beetje overbodig straks een nieuwe slang door te knippen om vervolgens weer te koppelen... :eusa_think:
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

UserID6342

Zal aan mij liggen natuurlijk, maar als ik die foto zo bekijk en zie hoe de slang nu ligt, heeft deze ruimte zat om te liggen zoals de groene lijn loopt.  Je zult 'm alleen opnieuw moeten leggen (eerst loshalen op spruitstuk) en wat kabels verplaatsen / verleggen.

Is de slang kapot / beschadigd dan kun je er idd gewoon siliconenslang in leggen.  Uit mijn hoofd meen ik dat de aansluiting of 8 of 10 mm is.

Levi_r

Dat ligt niet aan jou Dirk, viel mij ook op toen ik de groene lijn tekende :) Maar goed, toen ik er mee bezig was, zat ie netjes op zijn plek toch te strak. De foto geeft wellicht een te vertekend beeld. Zal net die centimeter zijn die het de ruimte geeft. Maar aangezien het een vrij gare slang is, wil ik hem toch graag vervangen.
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue